Theres Sääf

Hejsan! Jag vill inte spoila något för dig, så du får själv ta reda på vad jag är för någon.

108

365, Vardag Permalink3
I det senaste inlägget så skrev jag att jag bara hade 30 sidor kvar i boken, och de sidorna läste jag ut imorse. Det första jag gjorde faktiskt, var så intresserad av att veta slutet. Därefter blev det äggfrukost, välbehövligt eftersom jag var otroligt hungrig imorse. Därefter sminkade jag mig och åkte in till Sunne. Lite matshopping stod på schemat och sedan tankade jag även upp pärlan.
 
Utöver det så har jag påbörjat en romananalys av boken som jag läste ut imorse, planterat om en blomma, tagit ännu en tur till Sunne och bakat drömtårta. Tur nummer 2 till Sunne berodde på att vi inte hade något smör till drömtårtan, och både jag och pappa var hemskt sugna. Lånade pappas bil och jisses alltså, vad roligt det är att köra den bilen! Den är ju precis lika stor som min lilla pluttbil, men liiite mer krafter och snabbare ax i den haha. 
 
Runt fyra åkte jag hemifrån Ämtervik för att börja ännu en vecka i Karlstad. Handlade lite nödvändigheter på Coop, pysslade lite med blommorna och drog sedan ut på en cykeltur. Nästan 6 km, vilket på cykel inte är så mycket i och för sig men det var jobbigt ändå. Otroligt mycket motvind nästan hela vägen, så fick trampa lite extra. Därefter ett snabbt magpass. 
 
Nu sitter jag här, nyduschad och med en kopp te i handen, och ska plugga lite. Jag ska påbörja själva analysen av boken, och inte bara göra en inledning och bakgrund till analysen. Därefter har jag tänkt att fördjupa mig i en ny bok, får se vilken det blir. Ska försöka fokusera mer på att läsa nu faktiskt, då jag vet hur mycket jag älskar det och jag mår väldigt bra av det också.
 
Vad får er att må bra? :)
 
 
#1 - - dessss:

det är så himla varierande alltså, det beror helt på vad jag är på för humör. men att träffa personer som jag känner mig bekväm med och kan vara mig själv med - oberoende på mitt humör gör mig nästan alltid glad. men en sådan liten sak som att cravea chokladbollar och sen faktiskt göra det och äta de kan ju vara ren lycka, hehe. men kort och gott skulle jag nog säga att i en situation där jag känner mig fri, fri att göra vad jag känner för, säga vad jag tänker och kunna skratta ohejdat, det får mig att må bra.

#2 - - Lili:

Kul med en romananalys, och fina bilder! Det som får mig att må bra är nog främst att skapa, att vara i naturen, att åka longboard och att läsa. Ja, och så roliga TV-serier med bästa vännen eller pojkvännen. <3

#3 - - LN:

DU får mig att må bra. <3
Något som också får mig att må bra är när man är så där galet aktiv en dag och gör både roliga och behövliga saker. Man hinner med mer än vad man tror på en dag, och jäklar vad skönt det är att krypa ner i sängen på kvällen!

Till top