Theres Sääf

Hejsan! Jag vill inte spoila något för dig, så du får själv ta reda på vad jag är för någon.

109

365, Vardag Permalink0
Sov så otroligt djupt inatt, vaknade upp och ville inte alls kliva ur sängen. Dock så är ju inte mina måndagar jobbiga (hmm vi har typ bara 1 dag på schemat som är jobbig?). Efter min enda lektion gick jag hem, åt rester hemifrån då skolmaten inte riktigt levererade och läste i boken jag påbörjade igår. 

Efter en stund kom Joel, så vi åkte till IKEA. Jag handlade nästan ingen, sugrör bara. Joel glömde dock sina saker han köpt hemma hos mig, så han får hämta dem imorgon. Han följde med mig in till stan och vi sa hejdå utanför tandläkaren. 

Idag blev jag äntligen av med den där plattan jag haft i gommen i snart ett halvår. Jag kan känna min egen gomm! Men istället får jag nu dras med två gummisnoddar som sakterligen ska dra fram underkäken (eller dra bak överkäken??) så att mitt överbett försvinner.

Sen då? Jo jag lagade mig mat och käkade med mina ömma tänder. Sedan bestämde jag mig för att läsa i en timme innan jag tog tag i något. Det jag faktiskt tog tag i var att svara på sifos undersökning. (Dryga 40 sidor med milslånga kolumner att fylla i...) därefter var jag så trött att jag inte orkade allt det andra.. Jag läste åtminstone igenom texthäftet i svenskan, men sen återgick jag till min bok. Som jag läste ut. Som jag blev arg på. Boken i sig är svinbra verkligen, riktigt bra skräck som är otroligt spännande, men slutet gjorde mig så arg. Slutet är i och för sig ruskigt bra, men bara inte som jag ville haha. Men det är fortfarande en bok jag skulle rekommendera för den som gillar skräck! 

(Har inom loppet av typ en vecka läst ut TRE böcker? Vart kom detta ifrån? Från 0 till 100) 



Till top