Theres Sääf

Hejsan! Jag vill inte spoila något för dig, så du får själv ta reda på vad jag är för någon.

125

365, Vardag Permalink0
Hey guys! Denna dag har jag haft på snudden till sommarkänslor, men mest av allt en sådan fredagskänsla. Idag går vi på långhelg, men det känns som att vi ska ha ett lov och att det är fredag. 
 
Idag hade vi prov i samhällskunskapen om ekonomi. Extremt tråkigt och eftersom jag är otroligt omotiverad till allt plugg så tog det emot extra att plugga inför detta. Absolut godkänd, förmodligen liite högre också! Det har legat som en tyngd på axlarna, så det var skönt att gå ut från skolan med solen i ansiktet och vetskapen om att man är ett steg närmare studenten. 
 
När jag kom hem var det så soligt och varmt att jag satte mig utomhus på gården och började läsa i en bok. Uppföljaren till Girl Online av Zoe Zugg, aka Zoella på youtube. Älskade den förra och denna bok verkar minst lika bra!
 
När Joel kom hem började vi packa lite lugnt, vi ville inte ha bråttom idag. När vi kom hem sprang jag ut med kameran, med Joel i släptåg, och knäppte lite bilder på de vackra vårblommorna. Redigerade dem på ett annorlunda sätt och dessutom på min skoldator, så jag har ju ingen aning om hur de faktiskt ser ut! Så otrolig skillnad, allt på denna är så mycket mer trist och grådassigt. 
 
Vi käkade god mat, torskrygg och mos. Därefter började jag med att leta källor till mitt tal i svenskan som äger rum om några veckor. Man var tvungen att lämna in en slags översikt på talet, annars skulle man inte få redovisa. (Hur sant det är kan säkert diskuteras, men det var väl bäst att bara göra skiten)
 
Både jag och Joel är väldigt trötta, speciellt Joel. Så nu ska vi försöka ta en tidig kväll, och gå upp imorgon när vi vill. Gissar på att Joel kommer ligga kvar medan jag kliver upp lite tidigare. Vi får se, hörs imorgon!
 
 
Till top