Theres Sääf

Hejsan! Jag vill inte spoila något för dig, så du får själv ta reda på vad jag är för någon.

127-130

365, Vardag Permalink0
Hej på er, nu var det ett tag sedan sist! Mitt bloggande går sisådär, men jag är fast vid att skriva inlägg om varje dag även om det kanske inte är på just den dagen... 

I fredags hjälpte jag pappa med att inventera något så roligt som älgskit. Låter ju helmysko, det förstår jag. Det går ut på att man får en ruta som man ska inventera skit i. Man går 100 m, väljer en mittpunkt och går sedan runt den på fem meters radie och räknar högar. Detta gör man för att hjälpa länsstyrelsen, och det påverkar tilldelningen vi får vid älgjakten. Att jag gick med på detta beror på att jag blivit tokig i att vara i skogen lately, vill ut jämt! Sedan var det dags för Sunnemarten och det enda vi köpte var nougat i olika smaker. Vi åkte sedan till Robin och Erika efter att ha vandrat mellan stånden. 

På lördagen åkte vi till Bergvik med Robin. Jag köpte en ny mascara, och en väldigt god rätt med kycklingfilé! Efter att ha landat i Sunne igen så åkte vi hem och hämtade saker inför övernattningen. Vi spelade kubb, drack Joels blanddrinkar och hade det roligt. 
Runt halv fem på morgonen blev jag och Joel väckta av valparna som tyckte att det var en bra tid att leka och stoja. Inte mycket sömn blev det, så när klockan närmade sig åtta var vi trötta och ville hem, haha. Jag gav mig ut på mer inventering efter det, men det var lättare denna gång. Inte lika långt, inte lika snårigt, inte lika brant och inte lika länge. 

Idag har jag varit på Nobel för att träffa tjejen som ska fixa min balfrisyr! Det var så skönt att bli ompysslad i håret. (Älskar ju när någon håller på med håret) Emmy är otroligt duktig och det ska bli så kul att känna sig så fin och uppsnofsad haha! Resten av dagen kikade jag på Sex and the City, och plötsligt var dagen slut. Jag är väldigt trött, så ska bli skönt att krypa ner i sängen. 

(Btw hur fint väder har det inte varit? Kändes som jag gick på sommarlov i onsdags ju haha, men nope vi har en månad kvar i skolan)




Till top