Theres Sääf

Hejsan! Jag vill inte spoila något för dig, så du får själv ta reda på vad jag är för någon.

107

365, Vardag Permalink0
Hela lördagen har jag inte alls varit på humör för att göra någonting egentligen. Vaknade runt 8 och klev upp för att tända eld i spisen, vilket inte var så lätt. Ibland tar det eld med en gång och ibland får man sitta i en halvtimme. (Tja åtminstone för mig och mamma, som inte har samma pyromaniska fingrar likt pappa) Jag skulle precis ge upp när jag tänkte "näe, jag ska bannemig inte ge mig" och då tog det äntligen fyr. 
 
Jag satte mig och läste medan jag väntade på att familjen skulle vakna. Efter frukost var det dags att göra sig i ordning och sedan fara iväg till Sunne för att besöka mormor. Hon är väldigt virrig och vet inte vad hon pratar om riktigt. När hon väl säger någonting går det knappast att höra då hon inte har några tänder, så allt flyter samman till en enda röra. Dock så tror jag inte att hon vet om det själv, hon lever i sin egna lilla värld. 
 
Mestadels av dagen gick åt till att läsa. När jag bara hade 30 sidor kvar av boken var jag tvungen att ge mig, ögonen föll snart ihop. Så efter denna gråa och regniga dag tog jag kvällen.
 
(107 inlägg gjorda nu, vilket innebär att det är 258 inlägg kvar av detta år!)
 
 
Till top