Theres Sääf

Hejsan! Jag vill inte spoila något för dig, så du får själv ta reda på vad jag är för någon.

60

365, Vardag Permalink0
Idag kom dagen jag varit väldigt exalterad över, dagen då jag och Joel skulle åka iväg på resa! 

Vi gick upp 05:00 för att käka frukost, göra oss i ordning och packa det sista. Vi kom iväg ungefär 06:20. 

Första stoppet blev vid Värmlandsporten där vi sträckte på benen lite. Därefter siktade vi in oss på Mora. Vi tog en varsin korv på OK då vi va lite småhungriga. Sedan kom den dryga biten, att komma fram till Särna. Kändes som evigheter innan vi kom fram! Tjöt nästan av lycka när vi såg en gatulampa, haha! Vi åkte till en rastplats lite längre bort och bytte om till andra kläder. 

Vi åkte inte direkt till Fulufjällsgården utan vi åkte till själva parken. Alltså det är så otroligt vackert. Ni kommer få se en massa bilder längre fram, det lovar jag. Vi gick till Njupeskärsfallet, som då såklart var fruset, men fortfarande otroligt mäktigt. (Sveriges största vattenfall för den som tycker sånt är kul) 

Efter att vi kom tillbaka till bilen så åkte vi till gården däremot. Checkade in och fixade oss lite innan vi åkte tillbaka in till Särna för att äta och handla frukost osv. 

Efter det så har vi faktiskt inte gjort så mycket. Vi kikade lite på film och spelade kort. Var lite frusen så tog mig en dusch också. 

Rummet och stället är helt ok fräscht, väldigt charmigt. Har ingen teckning över huvud taget, men det finns wi-fi som funkar skapligt bra. Det var dock billigt, så vill helst inte klaga haha! 

Nu är vi, åtminstone jag, otroligt trötta och slitna efter en ca 40 mils lång bilfärd och lite vandring. Det ska bli skönt att få sova. Vi hörs imorgon hörni, med bättre bilder! 




Till top