Theres Sääf

Hejsan! Jag vill inte spoila något för dig, så du får själv ta reda på vad jag är för någon.

111

365, Vardag Permalink1
Halloj! Nationella i svenska stog först på schemat idag. Tror att jag gjorde bättre ifrån mig än den sista veteskapliga texten vi skrev, vilket är det viktigaste. Men ärligt, kunde de inte valt tråkigare ämne? Svenskans ställning i Finland, Nynorskan i norge VS bokmålet, minoritetsspråk blablabla. Efter provet så hade vi 2 timmars hål så jag och Ellen gick in till stan för att köpa glass, medan vi dumpade våra väskor hos Desiré och Julia som så snällt fick bära runt på dem hihi. Kikade på nagellack men hittade inget, men fick med mig ett nytt EOS läpbalsam.
 
När jag kom hem så kom det som jag väntat på så länge, städlusten. I snart en vecka har det sett förjävligt ut i lägenheten. Ren tvätt som jag inte vikit, disk som samlats på hög och en rejäl dammsugning behövdes. Ibland så skriker min kropp bara JAG ORKAR INTE gällande städning, nästan så att det blir mentalt jobbigt. Dock så vet jag i och för sig att förr eller senare kommer jag ta tag i det, så jag låter det bara vara till den dagen kommer. Och idag kom det! Nu är det rent och fint här i lägenheten.
 
Jag och Joel åkte till Willys för storhandling när han kom hem från praktiken. Vi fick med oss massa mat hem, så nu finns det ett tag framöver. Idag fick det bli något enkelt, schnitzel och mos. Nu ska vi bara ta det lugnt. Känns så skönt att inte ha något man egentligen borde göra, just idag. Imorgon börjar jag sent och sedan tar jag helg! 
 
Blommorna jag fick av Joel förra veckan står sig fortfarande!
 
#1 - - Sarah:

Skönt o ha gjort de :)

Svar: Ja verkligen :D
Theres Sääf

Till top