Theres Sääf

Hejsan! Jag vill inte spoila något för dig, så du får själv ta reda på vad jag är för någon.

112-116

365, Vardag Permalink1
Ja ni, jag har tidigare slarvat tre dagar på raken men att jag nu slarvat 5 dagar? Nej, skärpning! Detta inlägg blir ett samlingsinlägg, dels kommer jag inte ihåg allt och dels har jag inte orken till separata inlägg. 
 
Min helg började redan på torsdag eftermiddag, då jag var ledig på fredagen. Dessa dagar har jag ägnat mig mycket åt att kolla på Sex and the City, är inne i slutet på säsong 2. (Kommit så långt på ungefär 2-3 "tittar-tillfällen") 
 
När Joel slutade på fredagen så åkte vi så småningom hem till Ämtervik. Det var bara mamma hemma, då pappa var iväg på den årliga bäverjakten med sina vänner. Så fredagen blev väldig lugn och vi gjorde inte särskilt mycket.
 
På lördagen kom pappa hem igen, någon gång mitt på dagen. Joel och jag åkte till Robin och Erika för att Joel skulle låna en kostym till balen och studenten. Därefter åkte vi hem och käkade, spaghetti och köttfärssås hade de lagat. (MUMS) Lite senare drack vi grogg och spelade tärning. (Jag vann 2 gånger, viktigt att poängtera när man väl vinner... haha!) Jag blir så otroligt trött fort, så jag gick och la mig medan de stannade uppe och spelade poker. Efter ett tag när allting slutade snurra så lyckades jag ändå somna, och efter två timmar kröp Joel ned bredvid mig. 
 
Söndagen fick bli en lugn dag, åtminstone till en början. När klockan var tre så åkte vi till Robin och Erika. På Joel verkade det som att han ville åka ganska direkt, vidare till Karlstad, men vi blev kvar där i tre timmar. De har fem små valpar som har en hel del energi och den dagen fanns det även fyra andra hundar i huset, så det var full rulle. Sedan åkte vi till Karlstad då, och väglaget och vädret var förädiskt. Snöade/regnade och slask på vägen som gjorde det halt. Vi kom fram, och nästan direkt så åkte jag och hälsade på Elina. (När jag väl hittade till hennes nya lägenhet...) Den kvällen gick vi och la oss otroligt sent, vilket straffade sig lite dagen efter.
 
Måndag, och en dag då jag flängde hit och dit. Först lektion, sedan vid ett så åkte jag till Sunne. Var på vårdcentralen i en halvtimme, åkte hem till mamma, åt tonfisksallad med henne och sedan åkte jag hem till Karlstad igen. På kvällen gav jag mig ut för att testa mina ben lite... Värmde upp i 20 minuter, började springa men efter en minut fick jag sluta. Det gjorde ont, inte jätteont men ändå. Så när jag kom in, lite besviken såklart, gjorde jag ett träningspass för bålen. Får helt enkelt träna på annat sätt. 
 
Sådär, ett långt inlägg om vad som hänt mig de senaste dagarna. Nu får vi hoppas att det blir någon ordning på mig haha!
 
 
#1 - - Lili:

Älskar den första bilden, så himla mysig och härlig!

Svar: Tack så mycket! Det var jag som fotade till en uppgift i skolan när pojkvännen hoppade in emellanåt :)
Theres Sääf

Till top