Theres Sääf

Hejsan! Jag vill inte spoila något för dig, så du får själv ta reda på vad jag är för någon.

92

365, Vardag Permalink0
Redan imorse hade jag känslan av att denna dag skulle bli så bra, och det blev den verkligen. Jag tände i spisen som vanligt och kokade kaffe samt kokade ägg. Efter frukosten tog jag på mig pappas rutiga skogshuggarjacka och hämtade ved, alla tre korgar och hämtade lite tändved. Därefter tog jag ut Ezter på en promenad upp till hygget, och det var så fantastiskt vackert. 
 
Mamma och jag åkte till Sunne efter att vi gjort oss i ordning. Vi handlade mat, kikade i affärer och käkade mat på "Slottet". Jag köpte mig nya Stabilopennor, efter lite övervägelse haha. (Är tokig i både pennor och skrivböcker, så det gick inte att motstå) Vi skulle även besöka mormor idag, men på dörren till hennes avdelning så stod det att de misstänkte magsjuka så vi vågade inte gå in. Därefter lämnade jag tillbaka en tallrik till Ellen, härligt att ses även om det bara var en kort stund. (Återigen, du var så otroligt fin idag!)
 
Vi bestämde oss att fira pappas födelsedag idag. Han slutade väldigt tidigt, solen sken och dessutom kan inte jag vara med och fira honom på hans riktiga födelsedag som är på tisdag. Hade jag haft en kort skoldag hade jag tänkt överraska och åka ned ändå, men slutar 5 den dagen så det sket sig. 
 
Vi har ätit bakelser, god mat och mumsar nu på jordgubbar och choklad. Himla bra dag med mina kära föräldrar. (De klagar på att jag skriver päron)
 
 
Till top