Theres Sääf

Hejsan! Jag vill inte spoila något för dig, så du får själv ta reda på vad jag är för någon.

75

365, Vardag Permalink0
Idag hade vi värdegrundsdag i skolan, vilket innebar föreläsningar och en film. Joost Lakmaker var förste föreläsaren, överlevare från förintelsen. Lyssnat på honom en gång innan, så det blev lite drygt. Den andre föreläsaren var från Röda Korset och var nog inte van att tala inför en så stor publik, med tanke på att han ställde frågor till publiken. Därefter en film som var stundvis bra men även dryg. 
 
Jag och Joel åkte till badhuset idag. Imorgon är det simning, och läraren tycker att jag borde göra om livräddningen bara för att jag tappade bollen 1 dm från ytan. Så vi var där för att öva lite, eftersom jag inte gillar vatten och speciellt inte att dyka. Jag provade att dyka och jag fick panik. Jag kommer förmodligen få ett sämre betyg, men jag klarar det inte. Jag tycker att det är skitjobbigt, men jag försökte åtminstone. 
 
Så lite trumpen är jag väl för att jag inte klarade att dyka, men jag ska försöka att inte grubbla på det för länge. Vi har nyss ätit god mat och ska lägga oss tidigt. Natti på er.
 
 
Till top